طراحی سایت و مشاوره سئو

مهدی درخشان

برنامه نویس و توسعه دهنده وب
متخصص ارشد سئو
  • محل سکونت:

    البرز
  • شهر:

    کرج
  • سن:

    27

زبان انگلیسی

خواندن

نوشتن

مکالمه

مهارت های تخصصی

html

CSS

سئو

وردپرس

Bootstrap

PHP

جاوا اسکریپت

لاراول

المنتور، کامپوزر، XD، Photoshop و...

تولید محتوا (متنی، گرافیکی و...)

  • فتوشاپ
  • ایلاستریتور
  • پرایمر
  • مایکروسافت آفیس ICDL

کارشناس شبکه های اجتماعی یا متخصص سوشال مدیا کیست؟

می 17, 2022

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کنند و این شرکت‌ها می‌توانند از بازخورد ارزیابی در مورد نحوه عملکرد این خدمات بهره ببرند. کارشناس شبکه های اجتماعی یا متخصص سوشال مدیا این بازخورد را با ارزیابی تبلیغات، ارائه گزارش در مورد ویژگی های خاص و تجزیه و تحلیل داده های مربوطه ارائه می دهند. اگر به حرفه ای در رسانه های اجتماعی یا تخصص سوشال مدیا علاقه دارید، این نقش ممکن است انتخاب خوبی برای شما باشد.

در این مقاله، ما تعریف می‌کنیم که متخصص سوشال مدیا  کیست، در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک سوشال کار صحبت می‌کنیم و برخی از مهارت‌های مرتبط برای این نقش را فهرست می‌کنیم.

ارشناس-شبکه-های-اجتماعی-و-متخصص-سوشال-مدیا

کارشناس شبکه های اجتماعی یا متخصص سوشال مدیا چیست؟

یک کارشناس شبکه های اجتماعی حرفه ای است مشابه مشاوره سئو که به جای آنالیز وب سایت های مختلف، پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی شرکت ها را تجزیه و تحلیل و ارزیابی می کند. آنها بازخورد مستقیمی را به پلتفرم های رسانه های اجتماعی در مورد تبلیغات، قابلیت دسترسی و کاربرپسند بودن سایت ارائه می دهند. مشارکت‌های آنها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا حضور آنلاینی را توسعه دهند که به مخاطبان هدف برسد و اهداف تجاری کلی سازمان را برآورده کند. کارشناس رسانه‌های اجتماعی یا متخصص سوشال مدیا  همه انواع محتوا را در یک سایت رسانه اجتماعی مشاهده می‌کنند و نظرات خود را ارائه می‌کنند، که به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند آنچه را که به کاربران ارائه می‌دهند بهبود بخشند.

به کارفرمایان اجازه دهید رزومه شما را پیدا کنند

کارشناس شبکه های اجتماعی یا متخصص سوشال مدیا  ممکن است ارزیابی کنند که فکر می‌کنند تبلیغات در ترغیب آنها به خرید یک محصول چقدر خوب است. پروژه‌های دیگر ممکن است شامل همکاری با برندها یا شرکت‌های خاص برای توسعه حضور آنلاین قوی‌تر باشد. به طور معمول، ارزیابان رسانه های اجتماعی به عنوان کارمندان آزاد یا قراردادی کار می کنند.

چگونه یک متخصص سوشال مدیا و شبکات اجتماعی شویم؟

اگر به رسانه های اجتماعی علاقه مند هستید، کار به عنوان یک متخصص سوشال مدیا می تواند تجربیات ارزشمندی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید در مورد پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی بیاموزید و کشف کنید که چه روش های تعامل در هر سایت مؤثرتر است. اگر می‌خواهید یک متخصص سوشال مدیا  شوید، در اینجا چند مرحله وجود دارد که ممکن است انجام دهید:

سوشال مدیا شبکه های اجتماعی

تحصیلات را دنبال کنید

یکی از اولین قدم هایی که باید قبل از شروع حرفه خود بردارید این است که تحصیلات خود را ادامه دهید. در حالی که برخی از نقش های کارشناس شبکه های اجتماعی به تحصیلات پیشرفته نیاز ندارند، بسیاری از آنها به دیپلم دبیرستان یا GED نیاز دارند. اگر می خواهید در درازمدت حرفه ای را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید، ممکن است به کسب مدرک پیشرفته فکر کنید. اگر در کالج شرکت می کنید، به کسب مدرک لیسانس در ارتباطات، تجارت، بازاریابی یا یک زمینه مرتبط فکر کنید. دنبال کردن تحصیلات می تواند به شما کمک کند هنگام درخواست شغل به عنوان کارشناس شبکه های اجتماعی خود را از سایر متقاضیان متمایز کنید.

مهارت های کامپیوتری را کسب کنید

برای این حرفه ای ها داشتن مهارت های کامپیوتری بسیار مهم است. از آنجایی که کل کار به صورت آنلاین انجام می شود، مهارت های کامپیوتری قوی می تواند شما را برای موفقیت تجهیز کند. این ممکن است شامل دانش یک برنامه کامپیوتری خاص، توانایی حرکت در اینترنت و مهارت های تایپ قوی باشد. مهارت های کارآمد رایانه می تواند به شما کمک کند پروژه های ارزیابی را به طور مؤثر و به موقع انجام دهید.

درک درستی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی پیدا کنید

قبل از شروع این کار، داشتن درک درستی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مفید است. ممکن است در هر سایت یک حساب شخصی ایجاد کنید و قبل از درخواست با هر یک از آنها آشنا شوید. این می تواند شما را برای ارزیابی موثرتر هر پلتفرم مجهز کند. همانطور که با پلتفرم های مختلف بیشتر آشنا می شوید، تجزیه و تحلیل و ارزیابی شما ممکن است بهبود یابد. همانطور که تجزیه و تحلیل شما بهبود می یابد، می توانید بازخورد سودمندتری را به شرکت ها و سایت های رسانه های اجتماعی ارائه دهید.

رزومه خود را به روز کنید

یکی دیگر از مراحل مهم برای تبدیل شدن به یک کارشناس شبکه های اجتماعی، به روز رسانی رزومه شما است. مانند بسیاری از مشاغل، کارفرمایان ممکن است به دنبال موارد خاصی در رزومه شما باشند، مانند مهارت ها و تحصیلات شما. قبل از اینکه برای یک نقش درخواست دهید، وب سایت شرکت و شرح شغل را برای شناسایی کلمات کلیدی مطالعه کنید. سپس، می‌توانید از این کلمات کلیدی در رزومه خود استفاده کنید تا رزومه خود را برای هر کارفرما تنظیم کنید. به روز رسانی رزومه می تواند شانس شما را برای مصاحبه افزایش دهد. در اینجا چند بخش برای گنجاندن وجود دارد:

تجربه مرتبط: می‌توانید هر تجربه کاری قبلی را که به نقشی در رسانه‌های اجتماعی مربوط می‌شود، اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر قبلاً در طراحی سایت تجربه داشتید و وب سایت هایی را برای مشتریان طراحی کرده‌اید، می‌توانید این را به عنوان تجربه مرتبط در نظر بگیرید.

تحصیلات: هر تحصیلی که دارید مهم است که در رزومه خود بگنجانید، حتی اگر هنوز در مدرسه هستید. می توانید گواهینامه های مرتبط را نیز در این بخش از رزومه خود قرار دهید.

مهارت های فنی: گنجاندن بخشی که به طور خاص مهارت های فنی شما را فهرست می کند، انتخاب خوبی برای این نقش است زیرا شامل توانایی های فنی می شود. برخی از مهارت های فنی ممکن است شامل تایپ کردن، تجزیه و تحلیل داده ها یا مهارت در سیستم های کامپیوتری خاص باشد.

خلاصه حرفه ای: به طور معمول در بالای رزومه قرار می گیرد، خلاصه حرفه ای شرح مختصری از حرفه شما است. این می تواند جزئیات خاصی را در اختیار کارفرمایان قرار دهد که نشان دهد چرا شما به نقشی به عنوان کارشناس شبکه های اجتماعی علاقه دارید.

یک دفتر کار خانگی آماده کنید

بسیاری از نقش‌های متخصص سوشال مدیا  کاملاً از راه دور هستند، بنابراین احتمالاً به یک دفتر کار خانگی نیاز خواهید داشت. این ممکن است میزی باشد که فضای زیادی برای رایانه شما دارد یا فضای اختصاصی دیگری برای تمرکز در حین کار. سعی کنید فضای کاری خود را برای شما کاربردی کنید تا در حین کار تا حد امکان کارآمد باشید. داشتن یک صندلی راحت، اتصال به اینترنت قوی و فضایی آرام بسیار مهم است.

بسته به شرکتی که در آن کار می کنید، ممکن است این توانایی را داشته باشید که چند روز را در خارج از خانه کار کنید. ممکن است یک کافی شاپ یا مکان دیگری با اتصال اینترنت پیدا کنید که بتوانید روز خود را در آن سپری کنید.

مهارت های متخصص سوشال مدیا و کارشناس شبکه های اجتماعی

در حالی که برای تبدیل شدن به یک کارشناس شبکه های اجتماعی، شرایط لازم چندانی وجود ندارد، ممکن است نیاز به داشتن مهارت های خاصی داشته باشید. این مهارت ها شما را برای موفقیت در نقش تجهیز می کند. شما می توانید این مهارت ها را در حین کار یا قبل از آن در یک محیط حرفه ای دیگر توسعه دهید. در اینجا چند مهارت وجود دارد که ممکن است برای این شغل نیاز داشته باشید:

سازمان: هنگامی که به عنوان یک ارزیاب رسانه اجتماعی کار می کنید، ممکن است چندین پروژه در حال انجام در یک زمان برای پیگیری داشته باشید. سازمان می تواند به شما در مدیریت هر پروژه کمک کند و در مورد وظایف خود به روز باشید.

مهارت‌های تایپ: بسیاری از وظایفی که به‌عنوان یک متخصص سوشال مدیا  انجام می‌دهید شامل تایپ کردن است، مانند تولید محتوا، نوشتن گزارش‌های ارزیابی یا ارائه بازخورد کتبی در مورد یک آگهی. با مهارت های تایپ کارآمد، می توانید این کارها را به سرعت با کمترین خطا انجام دهید.

مهارت های تحلیلی: به عنوان یک ارزیاب حرفه ای، داشتن مهارت های تحلیلی که به شما در ارزیابی عناصر مختلف پلت فرم های رسانه های اجتماعی کمک می کند، مهم است. مهارت های تحلیلی می تواند به شما کمک کند تا بازخورد متفکرانه ای را برای شرکت ها ارائه دهید تا در استراتژی های رسانه های اجتماعی خود اعمال کنند.

ارسال شده در تکنولوژی, سئو
یک دیدگاه بنویسید
© ایجاد شده توسط محمد مهدی درخشان
(طراح سایت و متخصص سئو)
اینستاگرام: @canseo.ir