یه کم صبر داشته باش :)

0 %
مهدی درخشان
برنامه نویس و توسعه دهنده وب
متخصص ارشد سئو
  • محل سکونت:
    البرز
  • شهر:
    کرج
  • سن:
    27
زبان انگلیسی
خواندن
نوشتن
مکالمه
مهارت های تخصصی
html
CSS
سئو
وردپرس
Bootstrap
PHP
جاوا اسکریپت
لاراول
المنتور، کامپوزر، XD، Photoshop و...
تولید محتوا (متنی، گرافیکی و...)
  • فتوشاپ
  • ایلاستریتور
  • پرایمر
  • مایکروسافت آفیس ICDL

سئو چیست؟ [یادگیری SEO در 5 دقیقه]

سئو چیست؟ مخفف عبارت بهینه سازی موتور جستجو یا Search Engine Optimization است. سئو فرآیند انجام مراحلی است که به یک وب سایت یا محتوای یک وب سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر سرچ گوگل قرار گیرد.

تفاوت بین سئو و تبلیغات و بازاریابی

فرق مهم بین سئو سایت و تبلیغات با پول در این میباشد که سئو شامل رتبه بندی طبیعی است، و این به این معنی می باشد که برای برای ثابت ماندن و حضور در آنجا پول زیادی نمیپردازید. به زبان ساده تر، SEO به معنای انتخاب یک سایت یا محتوای آنلاین و بهینه‌سازی آن است برای متور های جستجو مانند گوگل است، بنابراین موتورهای جستجو مانند Google وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، محتوای ما را در بالای صفحه سرچ نشان می‌دهد.

سئو چیست؟

نحوه کار سئو یا SEO

اگر برای شما هنوز سوال است که سئو چیست و چگونه کار میکند؟ بهتر است به سئو اینگونه نگاه کنید. وقتی شخصی «قرمه سبزی» را در گوگل سرچ میکند، به احتمال زیاد به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعمل‌هایی برای تهیه این غذای خوشمزه است.

اگر مقاله ای در مورد تهیه قرمه سبزی نوشته اید، دوست دارید مردم روش ها و تکنیک ها و دستور پخت شما را پیدا کنند، باید ابتدا با مقاله ای که نوشته اید در گوگل ایندکس شوید و در گام دوم باید بالاتر از دیگر وب سایت های ب کلیدواژه «دستور پخت قرمه سبزی» قرار بگیرید. این کار آسان نیست، اما این همان چیزیست که در بازاریابی و سئو انجام میشود.

سئو در گوگل

بیایید سئو را بیشتر تحلیل کنیم: اکثر جستجو ها در اینترنت با موتور جستجویی مانند گوگل صورت می گیرد. در واقع، 75 درصد از این جستجوها در گوگل انجام می شود.

برای درک بهتر اینکه سئو چیست؟ و چگونه می توانید محتوا ها و مقالات سایت خود را در موتورهای جستجو مثل Google رتبه بندی و SEO کنید، ابتدا باید با نحوه عملکرد متور های جستجو و الگوریتم های گوگل آشنا باشید.

هدف نهایی این مقاله این است که به شما کمک کند تا نکات مهم سئو را درک کنید تا بتوانید محتوای خود را برای رتبه بالاتر در گوگل بهینه سازی کنید و در پست های خود توجهات بیشتری را به خود جلب کنید.

سئو سایت

انواع روش های SEO

در ادامه انواع روش هایی که برای سئو کردن یک سایت می توان انجام داد را به شما معرفی می کنیم و آن ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

عناصر اصلی سئو: سئو داخلی و سئو خارجی

وقتی میگوئیم سئو چیست؟ صحبت از SEO گسترده‌تر به میان می‌آید، دو مسیر به یک اندازه مهم وجود دارد: سئو داخلی یا onpage seo و سئوی خارجی یا off page seo

سئو داخلی یعنی محتوا ها و مواردی که در داخل سایت انجام می شود تا تجربه کاربری را بهتر کند. این یعنی قرار دادن کلمات کلیدی در صفحات سایت و محتوای مقالات خود، نوشتن محتوا یا مقاله با کیفیت بالا به صورت منظم، اطمینان از اینکه متاتگ ها و عناوین و تیتر های شما دارای کلمات کلیدی هستند و همچنین این مقالات به خوبی نوشته شده اند و رعایت دیگر موارد سایت.

سئو خارجی یعنی بهینه سازی کردن سایت برای تایید گرفتن از دیگر سایت ها و عوامل بیرونی. به صورت مثال کسب بک لینک از دیگر سایت ها یک نوع سئو خارجی می باشد که به این شکل میباشد که وقتی یک محتوای خوب به کاربران خود ارائه میدهید کاربران ان مقاله شما را به اشتراک بگذارند و به دیگران نیز پیشنهاد بدهند. این کار اگر به صورت اصولی و صحیح صورت بگیرد اعتبار و امتیاز زیادی به سایت شما تعلق می گیرد.

مقایسه سئو کلاه سیاه با سئو کلاه سفید

استراتژی های سئو: سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

من به شخصه همیشه نتایج بلندمدت سئو را انجام داده‌ام و معتقدم که این راه درست بهترین راهی است که باید برای سئو سایت انجام شود. با این حال، این در مورد همه صدق نمی کند. برخی از افراد ترجیح می دهند دستاوردهای سریع را در SEO بدست بیاورند و به سراغ دیگر مسیر ها بروند.

حتما بخوانید: مشاوره سئو

«سئو کلاه سیاه» چیست؟ این روش زمانی انجام می شود که برای مدت کوتاهی بخواهید رنک اول را بگیرید. کسانی که سئو کلاه سیاه را انجام می دهند، قصد این را دارند که از تکنیک و روش های بسیار زیرکانه کلاه سیاه مثل پر کردن کلمات کلیدی در مقالات و پست های خود برای رتبه گیری و… استفاده کنند.

این روش SEO ممکن است در کوتاه مدت نتیجه بگیرند و ترافیک سایت آن ها رشد زیادی کند، اما پس از مدتی، گوگل در نهایت این گونه سایت ها را جریمه می کند و حتی در لیست سیاه قرار می دهد، بنابراین هرگز رتبه ی پایداری نخواهند داشت.

از سوی دیگر، سئو کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین و پایدار است. اگر سئو را به این روش انجام دهید، بدون شک روی مخاطبان حقیقی خود تمرکز خواهید کرد و همچنین شما سعی خواهید کرد بهترین محتوای ممکن را به آنها ارائه دهید و مطابق قوانین SEO گوگل پیش خواهید رفت.

عنوان
آموزش تولید محتوای سئو شده | نکات مهم سئو در تولید محتوا
آموزش تولید محتوای سئو شده | نکات مهم سئو در تولید محتوا

یک محتوای خوب یا محتوای سئو شده چطور محتوایی است؟ چگونه یک محتوای سئو شده تولید کنیم؟ مهم ترین نکات…

چک لیست سئو [نکات مهم سئو در سال 2021]
چک لیست سئو [نکات مهم سئو در سال 2021]

اگر صاحب یک وب سایت با هر موضوعی هستید و دوست دارید که روی کلمات کلیدی و تجاری خود رنک…

آموزش مفاهیم مقدماتی سئو سایت
آموزش مفاهیم مقدماتی سئو سایت

مفاهیم مقدماتی سئو این مقاله آموزش مقدماتی سئو می باشد که برای توصیف تمام جنبه‌های اصلی سئو تولید شده است،…

© ایجاد شده توسط محمد مهدی درخشان (طراحی سایت و سئو)