طراحی سایت و مشاوره سئو

مهدی درخشان

برنامه نویس و توسعه دهنده وب
متخصص ارشد سئو
  • محل سکونت:

    البرز
  • شهر:

    کرج
  • سن:

    ۲۹

زبان انگلیسی

خواندن

نوشتن

مکالمه

مهارت های تخصصی

html

CSS

سئو SEO

وردپرس wp

Bootstrap

PHP

جاوا اسکریپت js

لاراول laravel

المنتور، کامپوزر، XD، Photoshop و...

تولید محتوا (متنی، گرافیکی و...)

نرم افزار های کاربردی

  • فتوشاپ ps
  • ایلاستریتور
  • پریمیر
  • ICDL

اعضای متخصص تیم کنسئو

  • هانیه جاذب: طراح محصول و کارشناس سئو
  • نگین احمدی: UI/UX
  • مرتضی هاشمی: کارشناس تبلیغات و گوگل ادز
  • آیلار رستمی: کارشناس تولید محتوا
  • نیلوفر سیدی: طراحی لوگو و کارشناس سوشال
  • محمد موسوی: متخصص سئو
  • میلاد محبی: برنامه نویس php laravel
  • محمد رحیمی: طراحی سایت وردپرس
  • میلاد محمدی: سئو کار و محتوا نویس
  • جاوید جزری: طراحی گرافیک و انیمیشن

متا تگ کلمات کلیدی چیست؟ [meta keywords]

دسامبر 19, 2022

متا تگ کلمات کلیدی ویژگی هایی به شکل کد ها و متا تگ های سئو هستند که در کد منبع یک وب سایت قرار دارند و برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیستند. متا تگ کلمات کلیدی هیچ نقشی در بهینه سازی موتور جستجو ندارند و نیازی به استفاده ندارند. متأسفانه هنوز مشاوران، آژانس های تبلیغاتی و سازندگان وب سایت هستند که ادعا می کنند افزودن متا تگ کلمات کلیدی به وب سایت برای کسب موقعیت های خوب در گوگل مهم است، اما این درست نیست.

    <meta name="keywords" content="کلمه کلیدی3, کلمه کلیدی2, کلمه کلیدی1">

متا تگ کلمات کلیدی meta keywords چیست؟

برای کسانی که اندکی به سئو (SEO) و موتورهای جستجو و به ویژه گوگل می پردازند، متوجه خواهند شد که چرا متا تگ کلمات کلیدی فایده ای ندارند. یک موتور جستجو نه تنها کد منبع صفحه را اسکن می کند، بلکه محتوا را نیز اسکن می کند، متونی که برای بازدیدکنندگان عادی وب سایت نیز قابل خواندن هستند. بر اساس محتوای قابل خواندن، گوگل تعیین می کند که صفحه در مورد چه چیزی است و ارتباط یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص. شما می توانید هر چیزی را که می خواهید در متا کلمات کلیدی بنویسید، اما موتورهای جستجو خودشان تصمیم می گیرند که صفحه در مورد چیست و محتوا چقدر مرتبط است.

آیا استفاده از متا تگ کلمات کلیدی کار درستی است؟

استفاده از متا تگ کلمات کلیدی هیچ تأثیری ندارد، بنابراین تأثیر منفی ندارد. شما هنوز با آنها روبرو می شوید. وب سایت هایی که در آن هر صفحه حاوی تعداد زیادی متا کلمات کلیدی است. برای متخصصان سئو، این اغلب سیگنالی است که نشان می دهد شخصی کار می کند که واقعاً نمی داند سئو چگونه کار می کند. خوشبختانه این کار به درد نمی خورد، اما شرم آور است.

آیا دلیل دیگری برای استفاده از متا تگ کلمات کلیدی وجود دارد؟

درج یک کلمه کلیدی متا گاهی اوقات برای استفاده داخلی مفید است. عبارات جستجوی صفحه مربوطه را در فیلد متا تگ کلمات کلیدی قرار دهید تا جانشین یا همکار شما دقیقاً بداند که صفحه برای چه چیزی بهینه شده است.

توضیح خود گوگل در مورد متا تگ کلمات کلیدی و چرایی استفاده از آنها:

گوگل از متا تگ کلمات کلیدی در رتبه بندی وب استفاده نمی کند (Matt Cutts)

استفاده از متا کلمات کلیدی در محتوا و مقالات سایت

چه شما کلمات کلیدی متا خود را با دست یا با استفاده از نرم افزار ایجاد و سازماندهی کنید، مهمترین چیزی که باید از آن مطمئن بود این است که کلمات کلیدی انتخاب شده با صفحه مورد نظر مرتبط هستند.

سوال رایج دیگر این است که از چند کلمه کلیدی متا استفاده کنم؟ به عنوان یک قاعده کلی، بیش از 10 کلمه کلیدی متا برای یک صفحه استفاده نکنید.

جدای از سؤالات آشکارا مهم در مورد تعداد و ارتباط، هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود، ایده خوبی است که به خاطر داشته باشید:

  • غلط املایی رایج: بهترین روش، از جمله غلط املایی در متا تگ های شما، ممکن است به موتورهای جستجو نشان دهد که صفحه شما با عبارت جستجوی (با املای غلط) مرتبط است، بدون اینکه مجبور باشید غلط املایی را در کپی صفحه وب خود وارد کنید.
  • کلمات کلیدی دم دراز :  انواع کلمات کلیدی و جمع هر دو مفید هستند و همچنین عبارات گسترده تر و خاص تر که به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند، مفید هستند.
  • جستجوهای واقعی:  عبارات جستجوی واقعی که در گذشته کاربران را به صفحه شما آورده اند، می توانند بهترین دوست شما در هنگام ایجاد لیستی از کلمات کلیدی متا باشند. تجزیه و تحلیل یا فایل های گزارش خود را بررسی کنید تا آن کلمات کلیدی را پیدا کنید و از ابزارهای کلیدواژه برای پشتیبان گیری از داده های خود استفاده کنید. مردم به طور طبیعی هنگام توصیف کسب و کار شما از چه کلماتی استفاده می کنند؟ و رقبای شما از چه کلماتی استفاده می کنند؟

برای بررسی دیگر متا تگ ها می توانید چک لیست سئو را مطالعه نمائید.

متا تگ کلمات کلیدی در سایر موتورهای جستجو

ما دقیقا نمی دانیم، اما به نظر می رسد موتورهای جستجوی دیگری وجود دارند که هنوز تا حدودی به متا تگ کلمات کلیدی نگاه می کنند. اما همچنین برای آن دسته از موتورهای جستجو، افزودن کلمات متعدد و نامربوط به هیچ وجه معنی ندارد. از آنجایی که گوگل در هلند بیش از 95 درصد سهم بازار دارد و تاثیر متا تگ کلمات کلیدی در سایر موتورهای جستجو بسیار کم است، توصیه می کنیم به آن توجه نکنید، مگر اینکه این کار را برای استفاده داخلی سایتتان انجام دهید.

ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید