طراحی سایت و مشاوره سئو

مهدی درخشان

برنامه نویس و توسعه دهنده وب
متخصص ارشد سئو
  • محل سکونت:

    البرز
  • شهر:

    کرج
  • سن:

    27

زبان انگلیسی

خواندن

نوشتن

مکالمه

مهارت های تخصصی

html

CSS

سئو

وردپرس

Bootstrap

PHP

جاوا اسکریپت

لاراول

المنتور، کامپوزر، XD، Photoshop و...

تولید محتوا (متنی، گرافیکی و...)

  • فتوشاپ
  • ایلاستریتور
  • پرایمر
  • مایکروسافت آفیس ICDL

9 عامل رتبه بندی گوگل در سال 2022 که نباید نادیده بگیرید!

فوریه 8, 2022

بیشتر چک لیست های سئو که تا کنون ارائه شده است بسیار کلیشه ای و تکراری هستند. فاکتور های رتبه بندی گوگل در آن ها بسیار طولانی است. این چک لیست های سئو که در اینترنت وجود دارند معمولا برای فهرست کردن تمام جزئیات سئو که اکثر منسوخ شده و یا چندان مهم نیستن ایجاد شده اند.

حتی بدتر از آن این است که هیچ کس از سئو کاران حرفه ای همه موارد این چک لیست ها را به صورت مطمئن قبول ندارند و یا راجب قطعی بودن آن ها نظری ندارند. معمولا اکثر این نکات و موارد ارائه شده حاوی افسانه های زیادی هستند.

برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل از ما مشاوره سئو دریافت کنید.

فاکتور های رتبه بندی گوگل

بنابراین امروز، ما (تیم کنسئو) یک رویکرد متفاوت را در پیش خواهیم گرفت و به جای فهرست کردن 201+ نکته و فاکتور سئو و عامل رتبه‌بندی گوگل، در مورد 9 موردی صحبت خواهیم کرد که فکر می‌کنیم بیشتر مستحق توجه شما هستند. در ادامه با ما همراه باشید با 9 عامل رتبه بندی گوگل و سئو در سال 2022 که حتما باید آنها را بدانید!

مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل برای سئو سایت

از اصلی ترین فاکتور های رتبه بندی گوگل در سئو سایت ها که به طور خلاصه، مختصر و مفید میتوان تشریح کرد 9 مورد می باشد که در ادامه برای شما آن ها را بیان می کنیم. در ادامه بیاموزید که گوگل چگونه سایت ها و صفحات وب را رتبه بندی می کند؟ و چگونه از این موارد برای رتبه بندی بالاتر و گرفتن رنک یک در گوگل استفاده کنید.

  • بک لینک ها
  • بروز بودن و آپدیت مطالب
  • مرجع موضوعی (مرتبط بودن صفحات با موضوع اصلی سایت)
  • هدف جستجو و نیاز کاربر را اولویت قرار دهید
  • عمیق بودن محتوا (یعنی تمام جزییات و کلیاتی که کاربر اهمیت میدهد را در محتوای خود ارائه دهید)
  • سرعت سایت و صفحه (بهینه سازی وبسایت، تست سرعت سایت، آنالیز و افزایش سرعت سایت از طریق page speed و…)
  • HTTPS بودن دامنه و URL سایت (داشتن یک گواهی SSL)
  • سازگاری سایت با گوشی، تبلت، موبایل و دیگر دستگاه ها ( تبدیل سایت به ریسپانسیو، نمایش وب سایت در نسخه موبایل، رسپانسیو بودن سایت)
  • تجربه کاربری وب سایت (رعایت UI/UX سایت برای جلب رضایت کاربران سایت)

بک لینک ها (لینک سازی داخلی و خارجی)

بک لینک ها و لینک سازی ها بدون شک مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل هستند. بک لینک ها اساس رتبه بندی یک صفحه وب سایت را تشکیل می دهند. بک لینک ها و انجام صحیح لینک سازی، پایه و اساس الگوریتم رتبه بندی گوگل و سئو سایت است. الگوریتمی که در گوگل بر اساس بک لینک سازی ها به یک صفحه رتبه و امتیاز می دهد الگوریتم پیج رنک یا PageRank نام دارد. این الگوریتم رتبه بندی طبق گفته و تائیدیه از سوی گری ایلیس از کارمندان سرشناس گوگل، از الگوریتم PageRank هنوز هم در سال 2022 به صورت قابل توجهی استفاده می شود.

بروز بودن و آپدیت مطالب و محتوا ها مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل

تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که محتوا ها و مطالب قدیمی سایت خود را آپدیت کنید؟ و ارزش محتوایی بیشتری به آن ببخشید؟ آیا میدانستید آپدیت محتوا و مقالات سایت چه مزایایی دارد؟ بی شک یکی از مهمترین عامل رتبه بندی گوگل که خیلی تاثیر بسزایی در رتله بندی گوگل و بهبود سئو سایت دارد. آپدیت کردن محتوا ها و مطالب قدیمی سایت است و اگر به صفحات قدیمی خود رسیدگی کنید حتما تاثیر بسزای آن را خواهید دید. پس برای بالا بردن رتبه و گرفتن رنک در گوگل همیشه سعی کنید زمانی را برای آپدیت محتوا ها و مقالات قدیمی خود بگذارید.

موضوع مقالات را بر اساس بیزینس سایت انتخاب کنید

یکی دیگر از مواردی که برای گوگل بسیار مهم است و جزو مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل در نظر گرفته می شود. مرجع موضوعی بودن سایت است یعنی اینکه محتوا های آموزشی، خبری، ویدئویی و تصویری برای مقالات سایت خود را بر اساس بیزینس خود انتخاب کنید. سپس شروع به تولید محتوای سئو شده کنید.

برای مثال اگر شما در حوزه تعمیر لپ تاپ مشغول به فعالیت هستید و سایت خود را هم بر همین اساس راه اندازی کرده اید. به تولید محتوای با کیبفیت در این زمینه بپردازید تا در گوگل رتبه بگیرید. و از موضوعاتی مثل “نحوه باز کردن لپ تاپ، نحوه نصب ویندوز روی لپ تاپ، نحوه ارتقاء لپ تاپ و…” در سرتیتر مقالات خود استفاده نمائید.

عمیق بودن محتوا و مقالات

سعی کنید در محتوا هایی که تولید می کنید به تمام جزییاتی که یک کاربر به دنبال آن است بپردازید. به طور کامل نیاز های کاربری که وارد سایت شما شده است را برطرف سازید. جزوه آخرین سایتی باشید که کاربر با سرچ کردن یک کلمه کلیدی وارد آن می شود. سعی کنید که کاربران بعد از خروج از سایت شما دیگر سراغ سایت های دیگر نروند.

مهم ترین عامل رتبه بندی گوگل بر اساس نیاز کاربران می باشد. اگر کاربران از سایت شما راضی باشند گوگل هم به سایت شما رتبه بیشتری خواهد داد.

سرعت سایت و صفحه

اگر سرعت لود صفحات سایت شما پائین باشد به سادگی نرخ پرش شما بالا می رود. هیچکس دوست ندارد که وقتش را هدر دهد. بر اساس تحقیقات، اگر لود شدن و بارگذاری یک سایت یا صفحه سایت به طول بیانجامد کاربر به سرعت سایت را ترک می کند. اگر کاربران به سراغ دیگر سایت ها بروند ررتبه شما در گوگل کاهش می یابد.

سرعت سایت نیز یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل است. برای افزایش سرعت سایت خود ابتدا سایت خود را با ابزار هایی مثل GT-metrix ، google PageSpeed و… آنالیز کنید. سپس به رفع مشکلات و مواردی که سایت شما را کند کرده است بپردازید.

همچنین برای افزایش سرعت سایت های وردپرس پیشنهاد می شود از افزونه WP Rocket استفاده کنید. این افزونه تاثیر بسزایی در بالا بردن سرعت سایت شما خواهد داشت.

ارسال شده در سئو
یک دیدگاه بنویسید
© ایجاد شده توسط محمد مهدی درخشان
(طراح سایت و متخصص سئو)
اینستاگرام: @canseo.ir