طراحی سایت و مشاوره سئو

مهدی درخشان

برنامه نویس و توسعه دهنده وب
متخصص ارشد سئو
  • محل سکونت:

    البرز
  • شهر:

    کرج
  • سن:

    ۲۹

زبان انگلیسی

خواندن

نوشتن

مکالمه

مهارت های تخصصی

html

CSS

سئو SEO

وردپرس wp

Bootstrap

PHP

جاوا اسکریپت js

لاراول laravel

المنتور، کامپوزر، XD، Photoshop و...

تولید محتوا (متنی، گرافیکی و...)

نرم افزار های کاربردی

  • فتوشاپ ps
  • ایلاستریتور
  • پریمیر
  • ICDL

اعضای متخصص تیم کنسئو

  • هانیه جاذب: طراح محصول و کارشناس سئو
  • نگین احمدی: UI/UX
  • مرتضی هاشمی: کارشناس تبلیغات و گوگل ادز
  • آیلار رستمی: کارشناس تولید محتوا
  • نیلوفر سیدی: طراحی لوگو و کارشناس سوشال
  • محمد موسوی: متخصص سئو
  • میلاد محبی: برنامه نویس php laravel
  • محمد رحیمی: طراحی سایت وردپرس
  • میلاد محمدی: سئو کار و محتوا نویس
  • جاوید جزری: طراحی گرافیک و انیمیشن

تگ کنونیکال (Canonical) چیست؟

آگوست 17, 2023

مفاهیم کنونیکال URL از موضوعات اساسی برای بهبود رتبه بندی سئو و حل مشکلات مربوط به محتوای تکراری است. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و راهکارهایی برای استفاده از tag canonical یعنی متا تگ کنونیکال برای معرفی URL ها و صفحات اصلی به گوگل برای بهبود عملکرد سایت شما در سئو و نتایج جستجوی گوگل می پردازیم.

در واقع استفاده از برچسب ها یا متا تگ ها کنونیکال در سئو به شما کمک می‌کند تا محتوای تکراری را کنترل کنید. محتوای تکراری می‌تواند مشکلات سئو فنی را ایجاد کند، از جمله اینکه موتورهای جستجو ممکن است بخشی از محتوای سئو شده منحصر به فرد شما را بررسی نکنند و امتیاز آن را از دست بدهید.

تکرار محتوا می‌تواند توانایی رتبه‌بندی شما را ضعیف کند و در نهایت، حتی اگر محتوای شما رتبه بگیرد، موتورهای جستجو ممکن است URL نادرست را به عنوان “اصلی” انتخاب کنند. استفاده از کانونیکال سئو به شما کمک می‌کند تا محتوای تکراری خود را کنترل کنید.

به طور خلاصه استفاده از برچسب کانونیکال مانع از وجود مشکلات ناشی از تکرار محتوا و صفحات می شود.

شما باید از محتوای تکراری خودداری کنید!!!

مرتبط: آموزش نوشتن محتوا برای سایت

کنونیکال کردن یک صفحه یا URL چیست؟

کنونیکال URL به صفحه اصلی و “اصلی ترین” نسخه از یک صفحه تکراری یا شبه تکراری اشاره دارد که توسط موتورهای جستجو مانند گوگل انتخاب می شود. چون گوگل مایل نیست نتایج جستجوی تکراری را نمایش دهد یا منابع خود را صرف صفحاتی کند که محتوای منحصر به فردی ندارند. بنابراین هنگامی که گوگل صفحات تکراری (یا شبه تکراری) را در یک سایت پیدا می کند، یک کانونیکال URL انتخاب می کند تا همه آنها را نمایندگی کند. سپس این صفحه برای ایندکس شدن و رتبه بندی در اولویت قرار می گیرد.

tag canonical چیست؟

برچسب یا tag کنونیکال، که شناخته شده ترین آن “rel=”canonical است، بخشی از کد HTML است که به شما اجازه می دهد صفحه اصلی یا “اصلی ترین” را در مجموعه ای از صفحات تکراری یا شبه تکراری در سایت خود تعریف کنید. در سئو، tag های کانونیکال پیشنهاد می دهند که کدام نسخه برای گوگل مهم است تا آن را فهرست سازی کند، اقتدار لینکی (نیروی رتبه بندی) را به آن منتقل کند و در نتایج جستجو نشان دهد.

مقاله مرتبط: 14 تا از بهترین تکنیک های سئو | اصلی ترین ترفند های سئو سایت 

کد HTML متا تگ canonical چیست؟

<link rel="canonical" href="https://website.com/sample-page/" />

از tag کنونیکال برای چه مواردی استفاده می شود؟

از جمله موارد مهم استفاده از tag کنونیکال می توان به زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از محتوای تکراری و کنیبالیزه شدن کلمات کلیدی
  • روشن شدن ساختار سایت برای گوگل
  • تعیین صفحه مورد نظر برای نمایش در نتایج جستجو
  • افزایش تبدیل پذیری و تعامل بازدیدکنندگان
  • متمرکز کردن اقتدار لینکی از صفحات جانبی بر روی صفحه کانونیکال

مرتبط: متا تگ کلمات کلیدی چیست؟ [meta keywords]

روش های استفاده از tag canonical متا تگ کنونیکال

tag کانونیکال را می توان در بخش <head> صفحات HTML اضافه کرد. البته سیستم های مدیریت محتوا هم ویژگی هایی برای تعریف کنونیکال بدون ورود به کد ارائه می دهند که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم.

بهترین روش استفاده از tag کنونیکال

برای جلوگیری از اشتباهات در استفاده از tag کانونیکال، بهتر است از روش های زیر استفاده شود:

  • تنها یک tag برای هر صفحه
  • مشخص کردن دامنه و پروتکل صحیح
  • اسلش یا بدون اسلش بودن URL
  • مشخص کردن نسخه WWW یا بدون WWW
  • استفاده از URL کامل و مطلق

تگ کانونیکال چیست و چرا اهمیت دارد؟

تگ کانونیکال یکی از مفاهیم مهم در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است که به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا محتوای تکراری خود را مدیریت کنند و جلوی بروز مشکلاتی مانند محتوای دوپلیکیت (تکراری) را بگیرند. اما این تگ چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توان آن را استفاده کرد؟

تگ کانونیکال چیست؟

تگ کانونیکال یک عنصر HTML است که به موتورهای جستجو می‌گوید که نسخه «معتبر» یا «اصلی» یک صفحه وب کدام است. این تگ در بخش<head> صفحات وب قرار می‌گیرد و URL صفحه کانونیکال (اصلی) را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند.

اهمیت تگ کانونیکال در سئو سایت

تگ کانونیکال به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای تکراری را شناسایی کنند و از ارزیابی مجدد همان محتوا جلوگیری کنند. این کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به محتوای دوپلیکیت کاهش یابد و باعث می‌شود که پیج رنک (رتبه صفحه) به درستی بین صفحات تقسیم شود.

استفاده از تگ کانونیکال در HTML

برای استفاده از تگ کانونیکال، باید عنصر <link> را در بخش<head> صفحه قرار دهید و مشخص کنید که “rel=”canonical و سپس URL صفحه کانونیکال را در ویژگی href مشخص کنید. برای مثال:

<link rel="canonical" href="https://example.com/page/" />

ارتباط تگ کانونیکال و سئو ( canonicalization in seo )

تگ کانونیکال نقش مهمی در SEO دارد. این تگ به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای تکراری را شناسایی کنند و از ارزیابی مجدد همان محتوا جلوگیری کنند. بدون استفاده از تگ کانونیکال، موتورهای جستجو ممکن است نسخه‌های مختلف یک صفحه را به عنوان محتوای تکراری شناسایی کنند که می‌تواند باعث کاهش رتبه SEO شود.

تگ کانونیکال در دامنه‌های مختلف

اگر دو سایت محتوای مشابه یا مطابقی دارند، می‌توانید از تگ کانونیکال برای نشان دادن به موتورهای جستجو و گوگل از متا تگ کنونیکال استفاده کنید.

ارسال شده در سئوبرچسپ ها:
3s دیدگاه
  • علی

    این برنامه عالیه

    12:13 ق.ظ آگوست 24, 2023 پاسخ
  • علی

    این برنامه عالیه دوستش دارم

    12:13 ق.ظ آگوست 24, 2023 پاسخ
  • علی

    برمامه خوبی است

    12:14 ق.ظ آگوست 24, 2023 پاسخ
یک دیدگاه بنویسید