طراحی سایت و مشاوره سئو

مهدی درخشان

برنامه نویس و توسعه دهنده وب
متخصص ارشد سئو
  • محل سکونت:

    البرز
  • شهر:

    کرج
  • سن:

    ۲۹

زبان انگلیسی

خواندن

نوشتن

مکالمه

مهارت های تخصصی

html

CSS

سئو SEO

وردپرس wp

Bootstrap

PHP

جاوا اسکریپت js

لاراول laravel

المنتور، کامپوزر، XD، Photoshop و...

تولید محتوا (متنی، گرافیکی و...)

نرم افزار های کاربردی

  • فتوشاپ ps
  • ایلاستریتور
  • پریمیر
  • ICDL

اعضای متخصص تیم کنسئو

  • هانیه جاذب: طراح محصول و کارشناس سئو
  • نگین احمدی: UI/UX
  • مرتضی هاشمی: کارشناس تبلیغات و گوگل ادز
  • آیلار رستمی: کارشناس تولید محتوا
  • نیلوفر سیدی: طراحی لوگو و کارشناس سوشال
  • محمد موسوی: متخصص سئو
  • میلاد محبی: برنامه نویس php laravel
  • محمد رحیمی: طراحی سایت وردپرس
  • میلاد محمدی: سئو کار و محتوا نویس
  • جاوید جزری: طراحی گرافیک و انیمیشن

کلمات کلیدی

مارس 9, 2023

کلمات کلیدی در سئو در اصل ایده ها موضوعاتی هستند که محور اصلی یک مقاله، صفحه، توضیحات، عکس و یا هر نوع محتوای دیگه به حساب می آیند. کلمات کلیدی اصلی می توانند سوال، محصول، خدمات، نوعی موضوع باشند که راجب آن می توان توضیحات را به صورت متن، فیلم، ویدئو، تصویر و… ارائه کرد و یا تولید محتوا کرد.

به طور خلاصه اگر بخواهیم محتوای یک صفحه را در یک یا چند کلمه کوتاه خلاصه کنیم آن عبارت کلمه کلیدی نام دارد.

کلمات کلیدی چیست؟
چگونه از آن ها در سئو استفاده کنیم؟

 

برای درک اینکه کلمات کلیدی در سئو یک محتوای وب سایت چیست؟ و اهمیت آنها برای سئو سایت در گوگل چیه!؟ ابتدا باید بدانید سئو چیست؟ عملکرد سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو را کاملاً درک کنید. این مجموعه‌ای از تکنیک‌های بهینه‌سازی یک سایت برای بهبود دید آن است. در نتایج جستجوی ارگانیک در موتورهایی مانند گوگل. استفاده از کلمات کلیدی باید به صورت طبیعی و منطقی در محتوا قرار گیرد و تکرار زیاد آن‌ها به جای بهبود رتبه سایت، ممکن است باعث پنالتی شدن یک صفحه یا وب سایت بشود.

از کلمات کلیدی باید به صورت بهینه و در کنار مترادف های آن استفاده کرد، استفاده بیش از حد توصیه نمی شود.

کلمات کلیدی چیست؟ چگونه از آن ها در سئو استفاده کنیم؟

انواع کلمات کلیدی

انواع مختلفی از کلمات کلیدی مورد استفاده در SEO وجود دارد ، از جمله کوتاه مدت، طولانی مدت، تجاری، تبلیغاتی، معاملاتی، اطلاعاتی و ناوبری، کوتاه مدت، بلند مدت، تعریف محصول، تعریف مشتری، هدف گذاری جغرافیایی، هدف گذاری هدف، کلمات کلیدی اطلاعاتی، کلمات کلیدی اولیه یا گسترده و…

گوگل چگونه بر روی کلمات کلیدی به یک وب سایت رتبه می دهد؟

برای درک بهتر نحوه رتبه دهی گوگل باید از خودتون بپرسید که، ارتباط اطلاعات سایت شما چقدر شبیه به جستجوهایی است که کاربران انجام می دهند. برای اینکه گوگل ارتباط یک صفحه را درک کند و از آن برای پاسخ به جستجوی کاربر استفاده کند، از کلمات کلیدی استفاده می شود.

کلمات کلیدی طولانی یا دم بلند چیست؟ (Long Tail Keywords)

کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail Keywords، عبارتند از کلمات کلیدی با حجم جستجو کمتر و تعداد رقبای کمتر. استفاده از این نوع کلمات کلیدی در بهینه‌سازی سئو سایت می‌تواند باعث افزایش ترافیک طبیعی (ارگانیک) و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو شود. همچنین، استفاده از Long Tail Keywords برای محصولات و خدمات خاص مورد نظر، می‌تواند باعث جذب مخاطبین هدف و افزایش فروش و بهبود وضعیت سئو سایت فروشگاهی شود.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای سئو چیست؟

1. رقابت کمتر: کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری دارند و خاص تر هستند، به این معنی که رقابت کمتری برای آنها وجود دارد.

2. نرخ تبدیل بالاتر: کلیدواژه‌های بلند مدت خاص‌تر و هدفمندتر هستند، بنابراین بازدیدکنندگانی را جذب می‌کنند که در مراحل خرید قرار دارند و احتمال بیشتری برای تبدیل دارند.

3. بهینه سازی بهتر برای جستجوی معنایی، محاوره ای و صوتی: کلمات کلیدی طولانی اغلب در جستارهای زبان طبیعی استفاده می شوند، که آنها را برای بهینه سازی محتوا برای جستجوی معنایی، محاوره ای و صوتی ایده آل می کند.

4. ایده آل برای جلب توجه در یک بازار جدید: استراتژی کلمه کلیدی طولانی برای جلب توجه در یک بازار جدید یا راه اندازی یک سایت جدید ایده آل است.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی در سئو و بهترین روش های تحقیق کلمات کلیدی

درواقع کلمات کلیدی دم بلند Long Tail Keywords عباراتی خاص تر و طولانی تر هستند که حجم جستجوی کمتری دارند اما نرخ تبدیل بالاتری دارند.

4 نکته مهم در انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو

انتخاب کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و این بر اساس آن می توانید نوع کاربری که باید جذب کنید را انتخاب کنید. بر فرض مثال اگر بر روی سئو سایت پزشکی فعالیت می کنید، می توانید فقط مخاطبانی که به دنبال راه حل های درمانی و یا خدمات پزشکی هستند را جذب کنید!

برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت، باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. حجم جستجو و تخمین میزان جستجوی آن در اینترنت و گوگل.
  2. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با محتوا و صفحه‌ای که در آن قرار دارند.
  3. استفاده از ابزارهای تحقیق و پژوهش برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب.
  4. استفاده از کلمات کلیدی دم بلند (long-tail keywords) به جای عبارات کوتاه و تکراری.
  5. استفاده از کلمات کلیدی در عناصر مختلف صفحه‌ی وب، مانند عنوان صفحه، URL، تگ‌ها و متن‌ها.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو و تولید محتوای سئو شده، به معنای شناسایی کلمات و عباراتی است که مردم در موتورهای جستجو مثل گوگل، بیشترین جستجو را برای آن‌ها دارند. این تحقیق با استفاده از ابزارهای مختلف، مانند Google Keyword Planner، SEMrush، Ahrefs و… صورت می‌گیرد. هدف اصلی این تحقیق، پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای استفاده در سئو و تولید محتوا است. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با محتوا و صفحه‌ای که در آن قرار دارند، سئو سایت بهبود یافته و نمایش سایت در نتایج جستجو بهبود خواهد یافت.

به طور کلی، تحقیق کلمات کلیدی در سئو فرآیند یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی است؛ که افراد با هدف استفاده از آن داده ها برای بهینه سازی محتوا و بهبود رتبه بندی وارد موتورهای جستجو می کنند.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

بسیاری از افراد که به دنبال بهترین روش ها و ترفند های سئو برای سایت خود هستند، معمولا سوال آن ها این است که: چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ بهترین کلمات کلیدی برای پاراگراف ها و عناوین یک مقاله یا صفحه باید از چه روش هایی استفاده کنیم؟ آموزش تحقیق کلمات کلیدی را در ادامه دنبال کنید:

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت، می‌توانید از روش‌ها و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و ابزار تولید محتوا مختلفی استفاده کنید. برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  1. استفاده از ابزارهای تحقیق و پژوهش، مانند Google Keyword Planner، SEMrush و Ahrefs.
  2. بررسی رقبا و سایت‌های مشابه در صنعت خود و شناسایی کلمات کلیدی آن‌ها.
  3. استفاده از پیشنهادات گوگل(LSI) برای یافتن کلمات کلیدی هدفمند و ارزشمند برای سایت.

همچنین برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سئو می توانید از کادر جستجوی گوگل و بخش Related searches یا LSI می توانید استفاده کنید. یک روش بسیار ساده و کامملا مطمئن همین روش می باشد به تصویر زیر دقت کنید:

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

از چه ابزار هایی استفاده کنیم؟

معرفی بهترین ابزارهای آنلاین برای یافتن کلمات کلیدی در سئو:

    •  
    • سرچ کنسول گوگل Google Search Console
    • Google Keyword Planner
    • ابزار گوگل ترندز Google Trends
    • ابزار Nightwatch
    • ابزار KWFinder
    • ابزار کلمات کلیدی Keyword tool
    • Small Seo Tools
    • Rank Tracker
    • ابزار سئو Ahrefs

    بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

    ابزارهای سئو رایگان مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی موجود است، مانند:

    Moz Keyword Explorer ، Google Keyword Planner ، Semrush ، QuestionDB، Jaaxy ، Keyword Surfer ، AnswerThePublic ، Sheeter، Keyworddit ، Ahrefs Keyword Generator ، SEMrush Keyword Magic Tool ، Ubereamsugest Free Word , Google Trends, AdWord & SEO Keyword Generator, Serpstat و Wordtracker…

    7 ترفند استفاده از کلمات کلیدی در سئو

    چگونه باید کلمات کلیدی مختلف را در سایت بگنجانید؟ نحوه استفاده صحیح از کلمات کلیدی در سئو شامل ترکیب استراتژیک آنها در محتوا و وب سایت شما است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی برای سئو آورده شده است:

      1.  
      2. برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و پربازدید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
      3. از کلمه کلیدی اصلی خود در دو جمله اول محتوای خود یا حداقل در پاراگراف اول استفاده کنید.
      4. از مترادف ها، سوالات و پرسش های کاربران، از دیگر عبارات هم معنی استفاده کنید.
      5. روی 3-8 کلمه کلیدی در مجموع در هر مقاله (اصلی، ثانویه و اضافی) تمرکز کنید.
      6. کلمات کلیدی را به متا تگ ها، عنوان ها، توضیحات، URL ها و متن جایگزین تصویر اضافه کنید.
      7. از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید و مطمئن شوید که محتوای شما به برای کاربر قابل فهم است.
      8. نتایج را دنبال کنید تا ببینید کلمات کلیدی انتخابی شما چقدر خوب عمل می کنند.

      بهتون پیشنهاد می کنم موقع انتخاب کلمات کلیدی در سئو از دیدگاه خواننده فکر کنید!

      تعداد کلمات کلیدی در مقاله

      تعداد مناسب کلمات کلیدی در یک مقاله به عوامل مختلفی مانند طول مقاله، موضوع و هدف بستگی دارد.

      با این حال، به عنوان یک دستورالعمل کلی، توصیه می شود در هر صفحه یا مقاله بر روی 2-3 کلمه کلیدی اصلی تمرکز کنید، از جمله یک کلمه کلیدی اصلی و دو پرس و جو یا FAQ.

      علاوه بر این، پیشنهاد می شود در مجموع از 3-8 کلمه کلیدی در هر مقاله (اصلی، ثانویه و اضافی) استفاده شود.

      طول مقاله باید بر اساس محتوای آن تعیین شود نه تعداد کلمات کلیدی استفاده شده.

      نکته: استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی تو محتوا دیگه جواب نمیده و حتی می تونه باعث جریمه شدنتون بشه!

      جهت سفارش خدمات سئو و همچنین انجام طراحی سایت و سئو + تولید محتوا + مشاوره سئو و آنالیز وضعیت وب سایت خود با ما در تماس باشید:

      • رقابت کمتر
      • رتبه گیری راحت و سریع
      • نرخ تبدیل بالاتر
      • بهینه سازی بهتر برای جستجوی معنایی، محاوره ای و صوتی

       

      توصیه می شود در هر صفحه یا مقاله بر روی 2-3 کلمه کلیدی اصلی تمرکز کنید؛ و بین 3 الی 5 درصد محتوا آن ها را تکرار کنید اما…

      ابزارهای مختلفی در دسترس استابزارهای مختلفی برای بهینه سازی کلمات کلیدی وجود دارد ، هم رایگان و هم پولی. برخی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از SEMrush ، Ahrefs ، Google Keyword Planner ، Moz’s Keyword Difficulty Tool ، Accuranker ، GrowthBar ، KWFinder ، Ubersuggest ، AnswerThePublic، SEO PowerSuite و Term Explorer. این ابزارها می توانند به کارهایی مانند شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا و ردیابی نتایج کمک کنند. در حالی که استفاده از برخی از این ابزارها رایگان است، برخی دیگر به اشتراک یا پرداخت نیاز دارند

      ابزارهای سئو رایگان مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی موجود است، مانند: Keyword Surfer AnswerThePublic ، Sheeter و…

      مقالات آموزشی مرتبط

      انواع هوش مصنوعی سئو سایت [ابزار های هوش مصنوعی برای سئو SEO]
      سپتامبر 19, 2023 / تکنولوژی, تولید محتوا, سئو
      انواع هوش مصنوعی سئو سایت [ابزار های هوش مصنوعی برای سئو SEO]

      هوش مصنوعی سئو سایت چیست؟ انواع ابزار های هوش مصنوعی برای بهینه سازی سایت کدامند!؟ یکی از فناوری‌های روز دنیاست…

      موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام | سایت دانلود آهنگ مجاز برای یوتیوب
      آگوست 15, 2023 / آموزش نرم افزار, تکنولوژی, تولید محتوا
      موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام | سایت دانلود آهنگ مجاز برای یوتیوب

      موسیقی یکی از عوامل مهم جذب و تأثیرگذاری در ویدیوها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام است. اما…

      طراحی سایت باربری و حمل اثاثیه [سئو + تولید محتوا]
      ژوئن 26, 2023 / تولید محتوا, سئو, طراحی سایت
      طراحی سایت باربری و حمل اثاثیه [سئو + تولید محتوا]

      طراحی یک وبسایت باربری و حمل اثاثیه می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. امروزه، اکثر مشتریان به…

      تاثیر محتوای با کیفیت در بهینه سازی و سئو وب سایت
      ژوئن 6, 2023 / تولید محتوا, سئو
      تاثیر محتوای با کیفیت در بهینه سازی و سئو وب سایت

      با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از اینترنت، وب سایت ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تبلیغاتی و بازاریابی…

      به روزرسانی محتوا و آپدیت مقالات قدیمی
      می 24, 2023 / تولید محتوا, سئو
      به روزرسانی محتوا و آپدیت مقالات قدیمی

      یکی از بهترین راه‌های بهبود رتبه سئو سایت، و همچنین خدمات سئو سایت به‌روزرسانی محتوا های قدیمی است. آپدیت مقالات…

      یک مقاله سئو شده چه خصوصیاتی دارد؟
      می 9, 2023 / تکنولوژی, تولید محتوا, سئو
      یک مقاله سئو شده چه خصوصیاتی دارد؟

      مقاله‌های سئو شده یا به عبارتی مقاله‌های بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو، بخشی از فرایند بهینه‌سازی سایت هستند که به…

      ارسال شده در تولید محتوا, سئوبرچسپ ها:
      یک دیدگاه بنویسید