طراحی سایت و مشاوره سئو

مهدی درخشان

برنامه نویس و توسعه دهنده وب
متخصص ارشد سئو
  • محل سکونت:

    البرز
  • شهر:

    کرج
  • سن:

    27

زبان انگلیسی

خواندن

نوشتن

مکالمه

مهارت های تخصصی

html

CSS

سئو

وردپرس

Bootstrap

PHP

جاوا اسکریپت

لاراول

المنتور، کامپوزر، XD، Photoshop و...

تولید محتوا (متنی، گرافیکی و...)

  • فتوشاپ
  • ایلاستریتور
  • پرایمر
  • مایکروسافت آفیس ICDL

محتوای تکراری چیست؟ پیدا کردن محتوای تکراری در سئو

ژانویه 11, 2023

با ظهور وب‌سایت‌های جدیدی که هر روز در سرتاسر جهان ظاهر می‌شوند، رقابت برای کسب رتبه بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به طور چشمگیری افزایش یافته است. تنها در دهه گذشته، چشم انداز به سمت ترکیب بازیکنان چند میلیارد دلاری (مانند فیس بوک، توییتر، یوتیوب، آمازون و علی بابا) با افراد و صاحبان مشاغل کوچک تغییر کرده است. محتوای تکراری در سئو یک موضوع مهم است!

با توجه به اینکه همه برای همان اسنیپت های گوگل و رتبه های برتر با تولید محتوای سئو شده مبارزه می کنند، چگونه می توانید رقابت کنید؟ برای تقویت سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و تقویت قابلیت شناسایی وب سایت خود، از کنسول جستجوی گوگل برای کمک به شناسایی و رفع محتوای تکراری استفاده کنید. این یک عامل کلیدی در موفقیت سایت شما و افزایش درآمد شما است.

محتوای تکراری در سئو چیست؟

محتوای تکراری به عنوان محتوای مشابه یا بسیار مشابهی که در چند یا یک URL ظاهر می شود تعریف می شود. این می‌تواند سرمقاله‌ای باشد که یک کپی دقیق یا یک نسخه نزدیک از محتوایی است که قبلاً به صورت آنلاین منتشر شده است. محتوای تکراری ممکن است منعکس کننده محتوای وب سایت شما باشد – یا شاید یک کپی از محتوای موجود در سایت های دیگر که متعلق به نهادهای مختلف است.

برخی از وب‌سایت‌ها از ابزارهایی برای بازنویسی محتوای نوشته‌شده قبلی استفاده می‌کنند و سپس آن قطعه‌ها را در سایت‌های خودشان قرار می‌دهند. این ممکن است راهی آسان برای ایجاد محتوای جدید به نظر برسد، اما محتوای تکراری هیچ ارزشی به وب سایت شما اضافه نمی کند. و گوگل سیاست های بسیار سختگیرانه ای در مورد محتوای سرقت شده دارد. به حدی که حتی صفحاتی که محتوای بدنه ندارند و اطلاعات متا را پشتیبانی می‌کنند، محتوای تکراری در نظر گرفته می‌شوند و توسط خزنده‌های وب موتورهای جستجو نادیده گرفته می‌شوند .

آیا انتشار محتوای تکراری می تواند به کسب و کار من آسیب برساند؟

موتورهای جستجو می توانند با محتوای تکراری که توسط خزنده های وب شناسایی می شوند، اشتباه گرفته شوند. این سردرگمی منجر به ناتوانی در نمایه سازی مناسب نسخه سایت شما از محتوای تکراری می شود. آنها همچنین نمی دانند که چگونه سایت شما را وزن کنند یا کدام نسخه از محتوا را در رتبه بالاتری قرار دهند.

وقتی خزنده‌های وب محتوای تکراری پیدا می‌کنند، اغلب آن‌ها را یکسان رتبه‌بندی می‌کنند – و در SERP پایین‌تر از سایر محتوای منفرد هستند. این امر تأثیر سایت شما را کاهش می دهد و سئوی شما را کاهش می دهد و یافتن آنلاین شما را برای مشتریان بالقوه دشوارتر می کند.

در تمامی زمینه های وب سایت از ما خدمات سئو دریافت کنید.

چگونه از محتوای تکراری جلوگیری کنم؟

دقت و وجدان بودن ساده ترین راه برای جلوگیری از انتشار محتوای تکراری است. عقل سلیم حکم می کند که به سادگی از سایر مطالب منتشر شده قبلی کپی نکنید. اما، گفتن این کار آسانتر از انجام دادن است. 

گاهی اوقات، حتی بدون اینکه آگاهانه این کار را انجام دهید، ممکن است محتوایی را که کمی بیش از حد دقیق تحقیق شده در وب سایت خود نقل قول کنید. برای جلوگیری از این امر، می توانید محتوای تازه نوشته شده خود را از طریق مجموعه ای از ابزارهای رایگان یا پولی تشخیص سرقت ادبی آنلاین اجرا کنید. این ابزارها می‌توانند محتوایی را که نزدیک به متن منتشر شده مشابه است پرچم‌گذاری کنند و به شما کمک کنند قبل از انتشار آن مشکل را اصلاح کنید.

چگونه محتوای تکراری را پیدا و رفع کنم؟

اما در مورد محتوایی که در حال حاضر در وب سایت شما وجود دارد، چطور؟ راه های مختلفی وجود دارد که می توانید محتوای تکراری را در صفحات منتشر شده خود بیابید. 

بیایید به سه مورد از محبوب‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای شناسایی محتوای تکراری در تمام صفحات وب‌سایت خود نگاهی بیندازیم:

1. از ابزاری برای یافتن محتوای تکراری استفاده کنید

  • کنسول جستجوی گوگل: گزارش پوشش فهرست نمایه کنسول جستجوی گوگل یک راه عالی برای دریافت ایده واضح از اینکه کدام URL در وب سایت شما ممکن است توسط گوگل ایندکس شده و در صفحات دیگر ظاهر شده باشد، است.
page-index-report-google-search-console

برای دسترسی به این گزارش، می توانید پس از باز کردن داشبورد، بر روی گزارش نمایه سازی صفحه کلیک کنید.

  • لاینر سایت. یک راه آسان و بدون هزینه برای یافتن محتوای تکراری در وب سایت خود استفاده از وب سایت Site Liner است. یک ابزار شخص ثالث که به طور خاص برای شناسایی محتوای تکراری طراحی شده است، می‌توانید به سادگی URL انتخابی خود را جستجو کنید و یک گزارش تقریباً فوری دریافت کنید که محتوای تکراری را نشان می‌دهد. هر دو گزارش روی صفحه و قابل دانلود شامل درصد کل محتوای تکراری داخلی موجود در سایت شما هستند. همچنین می توانید جزئیات تمام محتوای تکراری اسکن شده را بررسی کنید. (توجه: نسخه رایگان محدود به 250 صفحه، ماهانه است.)

2. محتوای تکراری را در وب سایت های دیگر جستجو کنید

ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید آیا کسی محتوای وب سایت شما را کپی می کند یا خیر. ما دوست داریم از CopyScape استفاده کنیم ، یک بررسی کننده محتوای تکراری رایگان که استفاده از آن بسیار آسان است. فقط URL خود را در قسمت جستجو وارد کنید تا Copyscape وب را بخزد و محتوای مشابه را برای شما پیدا کند.

سپس می‌توانید از فهرست محتوا انتخاب کنید تا ببینید کدام بخش از محتوای شما ممکن است کپی شده باشد. (توجه: نسخه رایگان CopyScape دارای قابلیت های محدودی است، اما می توانید برای اشتراک ممتاز ثبت نام کنید و اسکن نامحدود دریافت کنید. یک جایزه خوب و یک روش مقرون به صرفه برای صاحبان چندین وب سایت برای محافظت از محتوای خود).

3. از گوگل برای بررسی محتوای تکراری استفاده کنید

گوگل کاملا رایگان است و یافتن محتوای تکراری به سادگی کپی کردن چند کلمه از ابتدای جمله و چسباندن آن با علامت نقل قول در جستجوی گوگل است. 

اگر چند جستجو انجام دهید و به هیچ وب سایت دیگری با یک تطابق دقیق برخورد نکردید، احتمالاً هیچ تکراری ندارید. با این حال، اگر می بینید که تعداد زیادی صفحه وب ظاهر می شوند که قابل اعتماد به نظر نمی رسند، با تکه هایی از محتوای شما، ممکن است یک پرچم قرمز باشد.

یک نکته گوگل: منبع محتوای اصلی همیشه اولین نتیجه جستجو است. بنابراین، اگر می‌بینید که یک وب‌سایت بالاتر از سایت شما در نتایج جستجو قرار دارد، باید فوراً آن محتوا را حذف کرده و آن را اصلاح کنید. اگر مشکلات محتوا دارید، باید تلاش خود را بر روی کیفیت محتوا متمرکز کنید، در اینجا یک راهنمای مفید برای بهینه سازی محتوای موجود شما آورده شده است.

محتوای تکراری در سئو چیست؟ پیدا کردن

چگونه می توانم مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنم؟

گاهی اوقات ممکن است گوگل به طور نامناسبی محتوای شما را به عنوان تکراری پرچم گذاری کند، یا ممکن است صفحات شما را به درستی ایندکس نکند. در چنین مواقعی، می توانید چند قدم پیشگیرانه برای محافظت از تصویر و محتوای وب سایت خود بردارید.

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای حل مشکلات تکرار در وب سایت خود انجام دهید: 

پیوندهای متعارف

اگر محتوای خود را با وب‌سایت‌های دیگر به اشتراک می‌گذارید، مطمئن شوید که گیرنده محتوای شما از یک برچسب متعارف («rel canonical») استفاده می‌کند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تشخیص دهند که URL شما نسخه اصلی صفحه است. این یک راه مفید برای اطمینان از اینکه محتوای شما فوراً به عنوان منبع اصلی شناخته می شود – و همه نسخه های دیگر تکراری هستند، است.

301 تغییر مسیر

ریدایرکت‌های 301 دوست شما در مواجهه با محتوای تکراری و صفحات بدون خزیدن هستند.

می‌توانید 301s را در فایل htaccess خود ادغام کنید و بازدیدکنندگان، ربات‌های Google و تعداد بی‌شماری عنکبوت‌های دیگر را هدایت کنید. این برای از بین بردن مشکلات تکراری بسیار مفید است – و می توانید از مشاهده هر گونه نسخه جایگزین محتوا نیز جلوگیری کنید. 

در اینجا یک آموزش ویدیویی مفید YouTube برای تنظیم آسان 301 تغییر مسیر برای اهداف SEO وجود دارد.

پیوستگی متقابل

اگر قصد دارید بازدیدکنندگان قابل توجهی داشته باشید، هیچ میانبری وجود ندارد. اما، اگر به پیوندهای داخلی وب سایت اختصاص داده شده باشید، کار سخت شما زمانی نتیجه خواهد داد که سئوی خود را به درستی انجام دهید. 

در اینجا یک راهنمای پیوند داخلی و استراتژی بسیار مفید برای کمک به شما در ایجاد عادات خوب SEO توسط TopContent آورده شده است.

ابزار پارامترهای URL گوگل

می‌توانید از ابزار پارامترهای URL خود گوگل برای به اشتراک گذاشتن اینکه چگونه پارامترها بر محتوای سایت شما تأثیر می‌گذارند استفاده کنید. این امر تصادفی بودن و غیرقابل پیش‌بینی بودن خزیدن موتورهای جستجو را حذف می‌کند و کمک می‌کند که کدام پارامترها مفید هستند (و کدام پارامترها قابل حذف هستند). این به شما شانس بیشتری برای بهبود سئو بازی خود می دهد.

دامنه های خاص کشور

یکی دیگر از ترفندهای مفید برای حل مشکلات، استفاده از دامنه های خاص کشور در URL سایت شما است تا به Google کمک کند تا نسخه مناسب اسناد شما را ارائه دهد. 

برای مثال، https://www.apple.com/ca/ حاوی محتوای مرتبط با کانادا و محصولات اپل است. ایجاد یک دامنه ساده شده مرتبط با کشور می تواند نتایج سئوی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

محتوای سندیکایی

لازم نیست به Google اجازه دهید انتخاب کند که کدام نسخه از محتوای تکراری ایندکس شده است – و ممکن است نادیده گرفته شود. در عوض، می‌توانید از تگ «بدون فهرست» در صفحاتی که نمی‌خواهید ایندکس شوند استفاده کنید. این به Google کمک می کند تا نسخه صحیح محتوا را فهرست کند. 

از محتوا با DMCA محافظت کنید

اگر حق نسخه‌برداری محتوای اصلی منتشر شده در سایت خود را دارید و می‌خواهید از هرگونه مشکل تکراری جلوگیری کنید، می‌توانید نشان قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال ( DMCA ) را در وب‌سایت خود قرار دهید تا از خراش‌های محتوا دور نگه دارید.

محتوای دارای نشان DMCA دارای سطح حفاظتی بیشتری است. DMCA محتوای تکراری را بدون هزینه اضافی حذف می کند، اگر متن شما به سرقت رفته باشد (تا زمانی که نشان را داشته باشد).

این می تواند در جلوگیری از سرقت محتوای شما توسط سارقان مفید باشد. DMCA همچنین ابزارهایی را ارائه می دهد که به شما کمک می کند کپی های غیرمجاز محتوای خود را در سایت دیگران پیدا کنید. DMCA حتی محتوای سرقت شده از جمله تصاویر و ویدیوها را حذف می کند.

تکرار را به حداقل برسانید

استفاده از متا تگ ها و توضیحات برای نتایج بهتر SEO تمرین خوبی است. همانطور که قبلا ذکر شد، استفاده از ابزار پارامترهای گوگل می تواند به کنترل تکرار محتوا کمک کند. همچنین توصیه می‌شود به جای تکیه بر تامین‌کننده محتوا، محتوای بهینه‌شده برای سئوی منحصربه‌فرد ایجاد کنید .

صفحات تکراری و جایگزین را مدیریت کنید

مطمئن شوید که به هر قیمتی از محتوای تکراری خودداری کنید، با این حال، اگر چندین صفحه مشابه دارید، ایده خوبی است که آنها را یکپارچه کنید. می‌توانید از متا تگ Rel=”alternate” برای ادغام نسخه‌های جایگزین یک صفحه و تطبیق آن‌ها با یک نسخه موبایل یا یک صفحه خاص کشور/زبان استفاده کنید. سپس می توانید از تگ hreflang برای نمایش داده های صحیح برای صفحات جایگزین استفاده کنید.

دسترسی خزنده وب را مسدود نکنید

گوگل توصیه می کند که از مسدود کردن دسترسی خزنده های وب به صفحات محتوای تکراری خودداری کنید و در عوض اجازه دهید آنها را به عنوان تکراری شناسایی کنند. اما، اگر نگران محدود کردن بودجه خزیدن توسط گوگل برای وب سایت خود هستید، می توانید نرخ خزیدن را در تنظیمات کنسول جستجوی Google تنظیم کنید.

چرا وب سایت هایی با محتوای تکراری شکست می خورند؟

سئوی خوب برای بقای هر کسب و کار مبتنی بر وب بسیار مهم است زیرا دید بهتر آنلاین به معنای ترافیک بیشتر است که می تواند درآمد بهتری را به همراه داشته باشد.

محتوای تکراری به سه دلیل اصلی نامطلوب است:

  1. موتورهای جستجو در نمایه سازی موثر محتوای یکسانی که در صفحات یا وب سایت های مختلف ظاهر می شود، مشکل دارند. از آنجایی که محتوای تکراری با محتوای اصلی رقابت می کند، عملکرد هر نسخه از محتوای تکراری در وب را کاهش می دهد. 
  2. موتورهای جستجو محتوا را با استفاده از اعتبار، ارتباط و اعتماد به عنوان معیارها رتبه بندی می کنند. بنابراین، داشتن محتوای تکراری ممکن است بر اعتماد و اعتبار وب سایت شما تأثیر بگذارد. این در نهایت می تواند منجر به بازدید کمتری از سایت شما شود (و ترافیک مصرف کننده کمتر).
  3. علاوه بر مشکلات سئو، محتوای تکراری در سایت شما ممکن است سیگنال های متناقضی را به موتورهای جستجو ارسال کند و باعث از دست دادن تجارت شما شود. برای جلوگیری از این امر، مهم است که مطمئن شوید هر صفحه دارای یک URL منحصر به فرد است و محتوای تکراری ندارد. گوگل صفحاتی با محتوای تکراری پایین تر از سایر صفحات رتبه بندی می کند.

افکار نهایی

حفظ یک استاندارد با کیفیت بالا بخش مهمی از کمک به موفقیت وب سایت شما است. و محتوای تکراری به طور قابل توجهی تجربه بازدیدکنندگان شما را آلوده می کند و حتی ممکن است عواقب جدی داشته باشد.

در عوض، با ارائه محتوای باکیفیت و اصیل، با بازدیدکنندگان سایت خود رابطه مثبت ایجاد کنید. ایجاد یک رابطه خوب با خوانندگان در نهایت باعث افزایش ترافیک و درآمد شما می شود. برای دریافت مشاوره سئو با 09033012748 تماس بگیرید.

ارسال شده در سئوبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید