در این مقاله، پاسخ این سوال و موارد دیگر را خواهید یافت. برای کاوش عمیق در دنیای سئوی وبلاگ، عوامل موثر بر آن و نکاتی برای شروع بهینه سازی سایت وبلاگ خود برای موتورهای جستجو آماده شوید.
چک لیست سئو مقالات و بلاگ
داشتن چک لیست سئو یکی از مهم ترین موارد و نکات در سئو است. بهینه سازی موتور جستجو یا سئو برای بازاریابان بسیار مهم است. هنگامی که صفحات وب خود را – از جمله پست های وبلاگ خود – بهینه می کنید، وب سایت خود را برای افرادی که از موتورهای جستجو (مانند Google) برای یافتن محصول یا خدمات شما استفاده می کنند، قابل مشاهده تر می کنید. اما آیا محتوای وبلاگ شما واقعاً به رتبه بندی ارگانیک کسب و کار شما در موتورهای جستجو کمک می کند؟
اگرچه واضح است که محتوای وبلاگ به سئوی شما کمک میکند، بهروزرسانیهای الگوریتمهای زیاد Google میتواند انتشار نوع مناسب محتوای وبلاگ را دشوار کند، اگر نمیدانید از کجا شروع کنید. برخی از فاکتورهای رتبهبندی وبلاگ امتحان خود را پس دادهاند در حالی که برخی دیگر «مکتب قدیمی» در نظر گرفته میشوند. در اینجا چند مورد از عوامل رتبه بندی برتر که می توانند به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سئو وبلاگ تأثیر بگذارند، آورده شده است.
نکته حرفه ای: به عنوان یک قاعده کلی، برای درک اینکه هر یک از این عوامل چه کاری انجام می دهند، زمان بگذارید، اما سعی نکنید همه آنها را به یکباره اجرا کنید. آنها هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند و باید برای رسیدن به یک هدف خاص سئو برای وبلاگ شما استفاده شوند. در این قسمت پادکست به سخنان مت باربی و ویکتور پن از HubSpot درباره این موضوع گوش دهید .
چک لیست سئوی وبلاگ | رعایت SEO در مقالات
1. زمان ماندگاری کاربر در سایت
اگرچه زمان ماندن یک عامل رتبهبندی غیرمستقیم برای گوگل است، اما عاملی حیاتی در تجربه کاربر است – و ما میدانیم که تجربه کاربر در مورد سئو، پادشاه است. زمان ماندن مدت زمانی است که خواننده در یک صفحه در سایت وبلاگ شما صرف می کند. از لحظه ای که یک بازدیدکننده روی سایت شما در SERP کلیک می کند تا لحظه ای که از صفحه خارج می شود، زمان ماندگاری در نظر گرفته می شود. این معیار به طور غیرمستقیم به موتورهای جستجو مانند گوگل می گوید که محتوای شما چقدر برای خواننده ارزشمند است. منطقی است که هر چه مدت زمان بیشتری را در صفحه بگذرانند، برای آنها مرتبط تر است.
حتما بخوانید: نحوه افزایش ماندگاری کاربر در سایت
با این حال، دلیلی وجود دارد که این معیار یک شاخص غیرمستقیم برای SEO در مقالات سایت است – کاملاً ذهنی است. الگوریتم های موتور جستجو استراتژی محتوای شما را نمی دانند. وبلاگ شما می تواند روی محتوای کوتاهی متمرکز شود که خواندن آن فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد. همچنین میتوانید اطلاعات مربوطه را در ابتدای پستهای وبلاگ خود قرار دهید تا بهترین تجربه را برای خواننده ارائه دهید، که به معنای زمان کمتری است که در صفحه صرف میشود.
بنابراین بله، زمان ماندن میتواند بر SEO در مقالات تأثیر بگذارد، اما اگر برای استراتژی محتوای شما منطقی نیست، محتوای خود را برای تغییر این معیار دستکاری نکنید. HubSpot به شما امکان می دهد محتوای با کیفیت را با یک سازنده وبلاگ رایگان منتشر کنید که دامنه برند شما را افزایش می دهد و مخاطبان شما را افزایش می دهد.
2. سرعت لود و بارگذاری صفحه و سایت
قبلاً اشاره کردیم که عناصر بصری در وبلاگ شما می توانند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارند، اما این تنها چیزی نیست که می تواند این سوزن را حرکت دهد. کدهای غیرضروری و استفاده بیش از حد از افزونه ها نیز می تواند به یک سایت کند وبلاگ کمک کند. حذف کدهای ناخواسته می تواند به بارگذاری سریعتر صفحات شما کمک کند، بنابراین سرعت صفحه را بهبود می بخشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه کدهای ناخواسته را پیدا و حذف کنید، HTML-Cleaner را بررسی کنید . این یک ابزار آسان برای استفاده است که نیازی به دانش کدنویسی ندارد. به سادگی کدهای غیر ضروری را به شما نشان می دهد و به شما امکان می دهد با کلیک یک دکمه آن را حذف کنید.در طراحی سایت با وردپرس و… توجه به بهینه بودن سرعت سایت داشته باشید.
من همچنین توصیه می کنم فهرستی از افزونه های سایت وبلاگ خود را تهیه کنید. تصمیم بگیرید که به کدام یک نیاز دارید تا وبلاگ خود را به صورت روزانه در حال اجرا نگه دارید و کدام یک به عنوان راه حلی برای یک مشکل موقت نصب شده اند. پلاگین هایی که جلوی سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهند، تهدیدی برای سرعت صفحه هستند، و به احتمال زیاد، می توانید تعداد بیشتری از این افزونه ها را از آنچه فکر می کنید حذف کنید تا سرعت کلی سایت خود را افزایش دهید.
3. رسپانسیو | واکنش گرا | موبایل فرندلی
بیش از نیمی از ترافیک جستجوی گوگل در ایالات متحده از دستگاه های تلفن همراه است؛ پس رسپانسیو برای رعایت SEO در مقالات سایت شما بسیار مهم است. در سطح فردی، سایت وبلاگ شما ممکن است همین روند را دنبال کند. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد – بهینه سازی سایت وبلاگ شما برای موبایل عاملی است که بر معیارهای سئوی شما تأثیر می گذارد. اما بهینه سازی وب سایت برای موبایل دقیقا به چه معناست ؟ قانون اصلی صنعت این است که همه چیز را ساده نگه دارید. اکثر مضامین از پیش ساخته شده سایت این روزها از قبل سازگار با موبایل هستند، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دکمه CTA را در اینجا تغییر دهید و اندازه فونت را در آنجا بزرگ کنید. سپس، با نگاهی به داشبورد گوگل آنالیتیکس و اجرای منظم تست سرعت سایت موبایلی ، مراقب عملکرد سایت خود در موبایل باشید.
4. ایندکس صفحات و مقالات
هدف موتورهای جستجو ارائه مرتبط ترین و دقیق ترین اطلاعات موجود است. عاملی که موتورهای جستجو برای تعیین اینکه چه چیزی مرتبط و دقیق است استفاده می کنند، تاریخی است که یک موتور جستجو محتوا را ایندکس می کند. ایندکس سازی به این معنی است که یک موتور جستجو محتوا را پیدا کرده و به فهرست خود اضافه می کند. بعداً هنگامی که کاربر کلمات کلیدی مرتبط با صفحه فهرست شده را جستجو می کند، صفحه را می توان بازیابی کرد و در SERP نمایش داد.
حتما بخوانید: ایندکس نشدن مقالات در گوگل
شاید از خود بپرسید: آیا تاریخ ایندکس شدن محتوا با تاریخ انتشار آن یکی است؟
پاسخ: بله و خیر. اگر یک پست وبلاگ برای اولین بار منتشر می شود، احتمالاً یک خزنده گوگل، آن پست را در همان روزی که آن را منتشر می کنید فهرست می کند. اما محتوا را میتوان به دلایل مشروع نیز به عقب برگرداند، مانند آرشیو کردن اطلاعات یا بهروزرسانی یک یا دو جمله.
یکی از راههای تاثیرگذاری مثبت بر این فاکتور سئو، پیادهسازی استراتژی بهینهسازی تاریخی است . این استراتژی در وبلاگ هایی که چند سالی است تاسیس شده اند و از قبل دارای محتوای مناسبی هستند به خوبی کار می کند. با بهروزرسانی این پستهای قدیمی با دیدگاهها و دادههای جدید، میتوانید بدون ایجاد محتوای جدید خالص، تأثیر قابلتوجهی بر سئوی وبلاگ خود داشته باشید. خزنده های سایت صفحه را مجدداً فهرست می کنند – با در نظر گرفتن محتوای به روز شده – و فرصت دیگری برای رقابت در SERP به آن می دهند. این واقعا یک برد-برد است.
5. اطلاعات و داده های اخیر
داده های اخیر، یکی دیگر از عوامل رتبه بندی غیرمستقیم سئو، باید در پست های وبلاگ گنجانده شود. دادههای اخیر اطلاعات مرتبط و دقیقی را به بازدیدکنندگان میدهد که تجربهای مثبت را برای خواننده ایجاد میکند. وقتی پیوندی به سایت معتبری اضافه میکنید که دادههای اصلی و بهروز دارد، به موتور جستجو میگویید که این سایت برای خوانندگان شما مفید و مرتبط است (که یک امتیاز مثبت برای آن سایت دیگر است). شما همچنین به موتور جستجو می گویید که این نوع داده ها به نوعی با محتوایی که منتشر می کنید مرتبط است. با گذشت زمان، خوانندگان شما از محتوا قدردانی میکنند که میتوان آن را با استفاده از معیارهای دیگر مانند افزایش زمان در صفحه یا نرخ پرش پایینتر تأیید کرد.
نحوه سئو مقالات و محتوای بخش بلاگ
1. مخاطبان هدف وبلاگ خود را شناسایی کنید.
مهم نیست که وبلاگ شما چه صنعتی را هدف قرار می دهد، شما می خواهید مخاطبان اصلی را که محتوای شما را می خوانند شناسایی کرده و با آنها صحبت کنید. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و می خواهید وقتی روی مقاله شما کلیک می کنند چه کاری انجام دهند، به هدایت استراتژی وبلاگ شما کمک می کند.
پرسونای خریدار روشی موثر برای هدف قرار دادن خوانندگان با استفاده از رفتارهای خرید، مشخصات جمعیتی و روانشناسی آنهاست. بدون این بینش، می توانید محتوای گرامری درست و دقیقی تولید کنید که افراد کمی روی آن کلیک می کنند زیرا در سطح شخصی با آنها صحبت نمی کند تولید محتوای سئو شده بهترین روش برای سئو بلاگ سایت است.
2. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
اکنون که مخاطبان هدف خود را انتخاب کرده اید و شخصیت خریدار را آماده کرده اید، زمان آن رسیده است که بفهمید خوانندگان شما می خواهند چه محتوایی مصرف کنند. اگر با یک استراتژی شروع نکنید، تحقیق کلمات کلیدی می تواند کار سنگینی باشد. بنابراین، توصیه میکنم با موضوعاتی که وبلاگ شما پوشش میدهد شروع کنید، سپس دامنه خود را از آنجا گسترش دهید یا محدود کنید. برای یک آموزش عمیق، راهنمای نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی را بررسی کنید.
3. تصاویر را اضافه کنید.
موتورهای جستجو مانند گوگل برای کلمات کلیدی خاص به تصاویر بصری اهمیت می دهند. تصاویر و ویدئوها از رایج ترین عناصر بصری هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند. به منظور دستیابی به نقطه دلخواه در یک بسته تصویری یا یک قطعه ویدیو، باید گرافیک خلاقانه طراحی کنید، از عکس ها و ویدیوهای اصلی استفاده کنید و متن جایگزین توصیفی را به هر عنصر بصری در پست وبلاگ خود اضافه کنید.
متن جایگزین عامل اصلی است که تعیین می کند آیا تصویر یا ویدیوی شما در SERP ظاهر می شود یا نه و چقدر ظاهر می شود. متن جایگزین برای خوانندگان صفحه نمایش نیز مهم است تا افراد کم بینا تجربه مثبتی از مصرف محتوا در سایت وبلاگ شما داشته باشند.
4. عنوان سئو جذاب بنویسید.
عنوان پست وبلاگ شما اولین عنصری است که خواننده هنگام برخورد با مقاله شما می بیند، و به شدت بر روی کلیک یا ادامه پیمایش تاثیر می گذارد. یک عنوان جذاب از داده ها استفاده می کند، سؤالی می پرسد یا با کنجکاوی هدایت می شود تا علاقه خواننده را برانگیزد.
بر اساس Coscheduler’s Headline Analyzer ، عناصر یک عنوان سئو جذاب شامل کلمات قدرتی، احساسی، غیر معمول و رایج است. در نسبت های مناسب، این نوع کلمات در عنوان وبلاگ توجه خوانندگان شما را جلب می کند و آنها را در صفحه نگه می دارد.
در اینجا نمونه ای از عنوان جذاب با امتیاز تحلیلگر سرفصل Coschedule 87 آورده شده است:
به گفته پزشکان، 3 راه برای درمان سردرد وجود دارد!
خرید بهترین دوره آموزشی سئو توسط 6 متخصص SEO
کلمات متداول با رنگ زرد مشخص شده اند. آنها برای خواننده آشنا هستند و از عناوینی که ممکن است در SERP ظاهر شوند خیلی دور نمی شوند.
“متخصص” در سئو مقالات یک کلمه احساسی است.
در این مثال، کلمه متخصص باعث ایجاد اعتماد در خواننده می شود و به آنها می گوید که این مقاله دیدگاه معتبری دارد.
کلمات بنفش کلمات قدرتمندی هستند – به این معنی که توجه خوانندگان را به خود جلب می کنند و آنها را در مورد موضوع کنجکاو می کنند.
عنصر دیگر این عنوان عدد 6 و 3 است.
این اعداد به خواننده نشان می دهد که آنها مقدار خاصی از حقایق را در مورد لباس و یا آشنایی با 6 متخصص را پیش رو دارند.
5. شامل یک CTA یا کال تو اکشن فریبنده.
یک پست وبلاگ بدون دعوت به اقدام کاری از طرف کاربر خیلی بدرد دنیای کسب و کار نمی خورد. هدف از CTA این است که خواننده شما را به مرحله بعدی در سفر خود از طریق وبلاگ شما هدایت کند. کلید یک CTA عالی این است که با موضوع پست وبلاگ موجود شما مرتبط باشد و به طور طبیعی با بقیه محتوا جریان داشته باشد. چه محصولی بفروشید، چه اشتراک خبرنامه را ارائه دهید، یا بخواهید خواننده محتوای شما را بیشتر مصرف کند، در هر پست وبلاگی که منتشر می کنید به یک CTA فریبنده نیاز دارید.
CTA ها در انواع فرمت ها وجود دارند، بنابراین خلاق باشید و با آنها آزمایش کنید. دکمه ها، لینک ها و ویجت ها از رایج ترین CTA ها هستند و همگی اهداف متفاوتی دارند. به عنوان مثال، اگر می خواهید خواننده خرید کند، باید یک CTA برجسته و قابل مشاهده مانند یک دکمه اضافه کنید. از سوی دیگر، میتوانید به راحتی خواننده را وادار کنید تا با ارائه یک پیوند به آن در پایان مقاله فعلی، پست وبلاگ دیگری را بررسی کند.
6. روی تجربه خواننده تمرکز کنید.
هر نویسنده یا سئوکار حرفه ای به شما خواهد گفت که تجربه خواننده مهمترین بخش یک پست وبلاگ است. تجربه خواننده شامل چندین عامل مانند خوانایی، قالب بندی و سرعت صفحه است. این بدان معناست که شما می خواهید محتوایی بنویسید که واضح، جامع از موضوع شما، و مطابق با آخرین داده ها و روندها دقیق باشد. سازماندهی محتوا با استفاده از سرفصلها و زیرعنوانها نیز مهم است زیرا به خواننده کمک میکند تا به سرعت محتوا را اسکن کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند. در نهایت، عناصر داخل صفحه مانند تصاویر و ویدیوها بر سرعت صفحه تأثیر میگذارند. اندازه فایل های تصویری را کم نگه دارید (250 کیلوبایت نقطه شروع خوبی است) و تعداد ویدیوهایی را که در یک صفحه جاسازی می کنید محدود کنید. با تمرکز بر آنچه که خواننده می خواهد بداند و سازماندهی پست برای رسیدن به آن هدف،
اکنون، بیایید نگاهی به این نکات سئوی وبلاگ بیاندازیم که می توانید از آنها برای افزایش قابلیت جستجوی محتوای خود استفاده کنید.
12 نکته برای سئو در مقالات سایت
در سئو مقالات 12 نکته یا چک لیست سئو وجود دارد که باید رعایت شوند:
- از 1 تا 2 کلمه کلیدی دم بلند استفاده کنید.
- از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک در سراسر پست وبلاگ استفاده کنید.
- بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه
- توضیحات متا را بهینه کنید
- متن جایگزین تصویر را درج کنید.
- برچسب های موضوع را محدود کنید
- ساختارهای URL کاربر پسند را شامل شود.
- پیوند به پست های وبلاگ مرتبط
- معیارها را به طور منظم مرور کنید.
- سازماندهی بر اساس خوشه موضوعی
- محتوای همیشه سبز را منتشر کنید.
- محتوای موجود را به روز کنید.
اگر فکر میکنید برای نکات سئو مقالات موردی جا افتاده می توانید در کامنت ارسال کنید.
دانلود PDF چک لیست سئو مقالات و محتوا
